MinuMina koondab enda alla enesearengut pakkuvaid võimalusi - koolitusi, nõustamisi ja töötubasid.
Ly Kivikas Olen tegutsenud lektori ja koolitajana enesejuhtimise, suhtlemise ja vaimse tervise vallas aastast 2007. Akadeemiline haridus on õigusteaduses (bakalaureus) ja organisatsioonikäiumises (magistritöö tööstressist). Olen sertifitseeritud kogemusnõustaja ja coach (Intelligentne Grupp, Ericson International Coaching, Shipley Coaching) ning täiendan ennast pidevalt psühholoogia ja pedagoogika vallas.
Koolitajana tuleb mulle kindlasti kasuks ka minu eelnev töökogemus juristi ja personalijuhina, andes juurde praktilist käsitlust ja aitadades mõista erinevate osapoolte probleemikäsitlust.
Aktiivõppe pooldajana kasutan nii aktiivõppe kui ka (grupi)coachingu "tööriistu" oma koolitustel ja nõustamistel. Koolitusi ja töötubasid läbi viies olen pigem fassilitaatori ehk rühmatöö juhendaja rollis hoides fookust, suunates ja juhendades. Töömeetodina luues olukordi, kus õppijad on sunnitud rääkima, kuulama, kaasa mõtlema ja arutlema.
Margit Talumaa Enne kui jõudsin psühhodraamani…
Mulle meeldib kui mind ümbritsevad inimesed. Minu eelnevad ametid on kõik olnud seotud suhtlemisega ja inimsuhete haldamisega. Olin pikalt reklaamiagentuuris “traffic manager” ehk inimene loovinimeste ja projektijuhtide vahel. Olen teinud mõned “sutsakad” restoranimaailmas, kus hoolitsesin samuti töötajate ja külastajate heaolu eest. Suurema osa ajast olen siiski olnud olemas oma pere jaoks.
Psühhodraama teraapia õpingutega alustasin Tartus, Tartu Psühhodraama Instituudis.
Mina ja psühhodraama meetod
Sattusin pshd õpingutele isiklikust vajadusest. Soovisin muutust oma kutsevalikus ja tahtsin midagi sellist teha, millesse ise usun. Otsustasin proovida, sest netiavarustest väga selget vastust ei saanud, mis see psühhodraama siis täpselt on?
Õpingute käigus tuleb end vaikselt algosadeks võtta ja siis end uuesti kokku panna. See on kohati ebamugav ja paneb end hoopis teises valguses nägema. Mis mind aga kõnetas oli see, et muutused minus hakkasid vaikselt toimuma. Olukorrad, kus muidu oleksin terve kehaga reageerinud, ei kutsunud minus enam esile sellist reaktsiooni. See oli mõnus äratundmine, et muutuma peab midagi sinus eneses, sest ümbritsevat sa muuta ei saa. Eks me kõik teame seda aga kas seda ikkagi lõpuni teadvustame?
Psühhodraama meetod lastega on väga mänguline ja loov. Samas on tal väga kindel struktuur, mis teeb selle laste jaoks arusaadavaks ja turvaliseks. Minu kogemus lastega on näidanud, et see meetod meeldib lastele ja muutused lastes toimuvad. Selle meetodi suur eelis on, et laps õpib läbi mängu end paremini tundma ja saab oskused, kuidas muutuvas keskkonnas ennast mitte kaotada ja säilitada oma tunnete üle kontroll.
Mulle meeldib mõelda,et lapsed kes õpivad juba lapsepõlves oma emotsioone ära tundma ja oskavad nendega toimetada on täiskasvanueas lihtsam elada. Lause, et igaüks vastutab ise oma tunnete ja õnne eest, ei ole neile tulevikus lihtsalt mõte mida nad teavad, vaid nad elavadki nii.
Ly Kivikas Olen tegutsenud lektori ja koolitajana enesejuhtimise, suhtlemise ja vaimse tervise vallas aastast 2007. Akadeemiline haridus on õigusteaduses (bakalaureus) ja organisatsioonikäiumises (magistritöö tööstressist). Olen sertifitseeritud kogemusnõustaja ja coach (Intelligentne Grupp, Ericson International Coaching, Shipley Coaching) ning täiendan ennast pidevalt psühholoogia ja pedagoogika vallas.
Koolitajana tuleb mulle kindlasti kasuks ka minu eelnev töökogemus juristi ja personalijuhina, andes juurde praktilist käsitlust ja aitadades mõista erinevate osapoolte probleemikäsitlust.
Aktiivõppe pooldajana kasutan nii aktiivõppe kui ka (grupi)coachingu "tööriistu" oma koolitustel ja nõustamistel. Koolitusi ja töötubasid läbi viies olen pigem fassilitaatori ehk rühmatöö juhendaja rollis hoides fookust, suunates ja juhendades. Töömeetodina luues olukordi, kus õppijad on sunnitud rääkima, kuulama, kaasa mõtlema ja arutlema.
Margit Talumaa Enne kui jõudsin psühhodraamani…
Mulle meeldib kui mind ümbritsevad inimesed. Minu eelnevad ametid on kõik olnud seotud suhtlemisega ja inimsuhete haldamisega. Olin pikalt reklaamiagentuuris “traffic manager” ehk inimene loovinimeste ja projektijuhtide vahel. Olen teinud mõned “sutsakad” restoranimaailmas, kus hoolitsesin samuti töötajate ja külastajate heaolu eest. Suurema osa ajast olen siiski olnud olemas oma pere jaoks.
Psühhodraama teraapia õpingutega alustasin Tartus, Tartu Psühhodraama Instituudis.
- 2022 lõpetasin psühhodraama rakendaja väljaõppe Tartu Psühhodraama Instituudis
- Alates 2021 õpin laste psühhodraamat Bulgaarias, Institute for Humanistic Psychotherapy with Children.
- 2022 sügisest alustan grupijuhi õpingutega Tartu Psühhodraama Instituudis
Mina ja psühhodraama meetod
Sattusin pshd õpingutele isiklikust vajadusest. Soovisin muutust oma kutsevalikus ja tahtsin midagi sellist teha, millesse ise usun. Otsustasin proovida, sest netiavarustest väga selget vastust ei saanud, mis see psühhodraama siis täpselt on?
Õpingute käigus tuleb end vaikselt algosadeks võtta ja siis end uuesti kokku panna. See on kohati ebamugav ja paneb end hoopis teises valguses nägema. Mis mind aga kõnetas oli see, et muutused minus hakkasid vaikselt toimuma. Olukorrad, kus muidu oleksin terve kehaga reageerinud, ei kutsunud minus enam esile sellist reaktsiooni. See oli mõnus äratundmine, et muutuma peab midagi sinus eneses, sest ümbritsevat sa muuta ei saa. Eks me kõik teame seda aga kas seda ikkagi lõpuni teadvustame?
Psühhodraama meetod lastega on väga mänguline ja loov. Samas on tal väga kindel struktuur, mis teeb selle laste jaoks arusaadavaks ja turvaliseks. Minu kogemus lastega on näidanud, et see meetod meeldib lastele ja muutused lastes toimuvad. Selle meetodi suur eelis on, et laps õpib läbi mängu end paremini tundma ja saab oskused, kuidas muutuvas keskkonnas ennast mitte kaotada ja säilitada oma tunnete üle kontroll.
Mulle meeldib mõelda,et lapsed kes õpivad juba lapsepõlves oma emotsioone ära tundma ja oskavad nendega toimetada on täiskasvanueas lihtsam elada. Lause, et igaüks vastutab ise oma tunnete ja õnne eest, ei ole neile tulevikus lihtsalt mõte mida nad teavad, vaid nad elavadki nii.